Prylbögeri

Det finns verkligen en djungel av köksredskap där ute, och jag tror tamejtusan att jag vill ha nästan varenda en.
Om man ändå hade obegränsade tillgångar...

Dock så finns det ett par saker som jag verkligen skulle vilja ha.
Det här är en sån sak! En enorm Grillpanna i gjutjärn.

Perfekt för att steka större mängder kött på spisen, eller att ta med sig på fisketuren och lägga på kolbädden vid lägerelden och steka dagens fångst på! Helt suveränt, och till rätt så rimligt pris.

Eller ett sånt här stekbord för spisen, som dock känns omotiverat dyr, men den vore ack så tacksam att ha.

Le Creusets ovala stekgryta skulle inte heller vara så tokigt, framför allt eftersom det tillagas en hel del älgstekar i detta hushåll, och vår nuvarande som inte är i gjutjärn är en aning liten. Sen är det inte fy skam att den har en helt underbar färg och livstidsgaranti!

Annars är det för tillfället en uppsättning nya knivar jag suktar efter mest i köksutrustningsväg, men då börjar det bli dyrt om man ska ha nått att hänga i julgranen.
Den japanska knivtillverkaren Kai har en knivserie som heter Shun i 65 lagers Damaskus stål som väcker habegär bara av att titta på dem, och de sägs vara av utmärkt kvalitet. Men för att ha en vettig uppsättning av deras knivar så får man pynta minst 8000:- och det är kanske i saftigaste laget även om det är knivar som kommer att hålla i många år.

Till knivarna skulle jag även vilja ha ett slaktarblock i ändträ modell större, dels för att det är vackert att ha framme och för att det är skonsamt för knivarna så man inte behöver slipa dem så ofta.
Tyvärr är det lite svårt att hitta vettiga slaktarblock i lite rejälare dimensioner.
Om det inte vore för att det är dyrt så det förslår att handla från staterna just nu skulle en rejäl sak i mahogny prompt beställas från TheBoardSmith. Otroligt snygga slaktarblock/skärbrädor! Skulle pryda vilket kök som helst!

Huhm... Tror att jag drömt färdigt för ikväll...

Lev väl!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0